МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Сніговій” журналу “Джміль” (2021, № 1)
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже всім дітям без винятку до вподоби зимові розваги та ігри зі снігом. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “Мандруємо туди, де лежать сніги” й розгорнути освітні ситуації “Зимові розваги та клопоти” і “Тварини взимку”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичні тижні “Зимова мозаїка”, “Зимові свята”, “Таємниці космосу” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Факти і здогади” (2 клас) та “Світ невідомий” (3 клас).

Поговоріть із вихованцями про дарунки, які приніс Сніговій, — снігові замети, ожеледиці, іній, бурульки. Поцікавтеся, чи люблять вони зиму, та запропонуйте вивчити напам’ять один із віршів про зимові явища.

Прочитайте з дітьми та допоможіть їм запам’ятати правила безпеки під час заметілі. Повторіть правила поведінки під час катання на ковзанці.

Привчайте своїх вихованців до прогулянок на свіжому повітрі навіть узимку. Покажіть, як багато існує цікавих та різноманітних ігор зі снігом. При нагоді зліпіть на подвір’ї сніговика та влаштуйте веселі розваги з ним.

Пригадайте з дітьми, які зимові розваги вони знають. Які зимові види спорту їм до вподоби?

Обговоріть із вихованцями, як можна допомогти пташкам і тваринкам у холодну пору року. Прищеплюйте їм любов та відповідальне ставлення до природи.

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Зимова мозаїка” (тиждень 13), “Таємниці космосу” (тиждень 14), “Зимові свята” (тиждень 16)

  • Сюжетна картина про зимові розваги.
  • Діалог зі Сніговиком.
  • Майстер-клас із виготовлення їстівних годівничок.
  • Дослідження космічного апарата — марсохода.
  • Традиції святкування Нового року в Лондоні.

2 клас: “Факти і здогади”

  • Зимові виставки. Скульптури з льоду та снігу.
  • Кулінарний майстер-клас із перетворення каші.

3 клас: “Світ невідомий”

  • Захопливе інтерв’ю з учасниками української антарктичної експедиції.

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Січневий випуск журналу “Джміль” (2021, № 1) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми під час вивчення теми “Сніговій”. Коротко оглянемо його публікації.

Освітня ситуація “Зимові розваги й клопоти”

  • Бесіда за сюжетною картиною “Зимові розваги”. Розпитайте дітей, до яких розваг долучився б кожен із них. Разом пошукайте у віршах різні імена Сніговія, повторіть правила безпеки під час заметілі, намалюйте морозяні візерунки за зразком.
  • Дидактична гра “Правила поведінки на льоду”. Розглядаючи з дітьми сюжетну картину, повторіть правила поведінки під час катання на ковзанці. З’ясуйте, хто з персонажів їх не дотримується, та обговоріть, до чого це може призвести.
  • Діалог-фантазування “Беремо інтерв’ю в Сніговика”. Прочитайте інтерв’ю зі Сніговиком і розіграйте власне: хтось із дітей нехай візьме на себе роль персонажа, а хтось — журналіста.

Освітня ситуація “Тварини взимку”

  • Ляльковий театр за українською народною казкою “Зимівля звірів”. Влаштуйте для дітей виставу за поданим віршованим сценарієм, а потім попросіть їх відновити послідовність подій казки, пронумерувавши ілюстрації до неї.
  • Художньо-продуктивна діяльність “Їстівні годівнички”. Подбайте про пернатих друзів узимку — змайструйте за інструкцією в журналі годівнички з фруктів. А потім проведіть спостереження за птахами, які до них прилітають, роблячи позначки біля світлин у журналі.

Освітня подорож “Мандруємо туди, де лежать сніги”

  • Ознайомлення з природою Землі “Мандрівка до Антарктиди”. Здійсніть разом із вихованцями віртуальну подорож до Антарктиди. Запитайте, яке із запитань, котрі поставили учні полярникам, найбільше їх зацікавило, та про що запитали б дослідників вони, якби мали таку можливість.
  • Творча діяльність “Льодовий фестиваль”. Запросіть дітей відвідати зимові виставки по всьому світу. Розглядаючи фото крижаних скульптур, звертайте увагу малят на те, скільки часу потрібно для їх виготовлення, які інструменти використали майстри. Запропонуйте вихованцям виготовити власні скульптури зі снігу за відповідних для цього погодних умов.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 1, 2021.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали січневого випуску журналу “Джміль” (№ 1, 2021) “Сніговій” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї / класу, пояснює їхнє значення для себе — [2 ГІО 2-7.1-2];
  • долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, пояснює їх значення для себе — [2 ГІО 3-7.1-4];
  • виготовляє доступні атрибути до свят та урочистостей — [2 ГІО 3-7.1-5];
  • бере участь у мистецьких (наприклад, театральних) акціях — [2 ГІО 3-7.1-6];
  • проявляє шанобливе ставлення до символів держави, традицій і звичаїв свого краю — [3 ГІО 8.3], [4 ГІО 2-7.1-4];
  • досліджує традиції та звичаї свого регіону, порівнює їх із традиціями інших регіонів України, з європейськими — [4 ГІО 5-1.3-4];
  • сприймає зміст і форму простих медіапродуктів (малюнки, світлини, комікси, дитячі журнали, мультфільми тощо), бере участь у їх обговоренні — [1 МОВ 1.1], [1 МОВ 2.1];
  • висловлює власне ставлення до прочитаного: добрий / поганий учинок, хто з персонажів сподобався / не сподобався, які епізоди найбільше запам’яталися, вразили — [1 МОВ 2.4];
  • бере участь у розігруванні діалогів за змістом малих фольклорних форм, казок, віршів, доречно використовує силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи — [2 МОВ 1.7];
  • розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції, настанови вчителя — [3 МОВ 1.1];
  • передає зміст почутого (послідовність подій у розповіді, перелік ознак в описі, наведені аргументи в міркуванні) — [3 МОВ 1.2].








<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2021)