Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Літературна студія

Як стати актором


Учора Нотка, Пензлик, Книжечка та Джмелик відвідали театр, подивилися казку про Попелюшку. Їм дуже сподобалася вистава, а ще вони познайомилися з акторкою! Отак гарно закінчився день, а назавтра друзі домовилися піти до парку.

Але вранці, коли Джмелик зустрівся з друзями, сталися дивні речі. Нотка сказала, що в неї дуже болить голова, і сильно скривилася. Пензлик показав забинтовану руку й виразно зойкнув, коли Джмелик до неї доторкнувся. А Книжечка поскаржилася, що чомусь перестала бачити, і так примружилася, що аж очі під брови закотила.

— Ну, ви тут лежіть, — мовив Джмелик, — а я піду по лікаря. Треба ж щось робити…

— Не потрібен нам лікар! — разом загукали друзі. — Ми здорові! Це ми так пожартували!

— Ну й виставу ви влаштували,  сказав Джмелик. — Наче справжні артисти. Що то значить у театрі побували! Я мало вам не повірив…

— А чому таки не повірив?

— Було підозріло, що всі разом захворіли. А ще ви перегравали — занадто вже кривилися…

— Цікаво, як справжнім акторам вдається так переконливо передавати різні емоції? — замислилася Книжечка.

— Спробуймо потренуватися, — запропонував Джмелик, — і наших читачів запросимо до вправляння.

Упізнай емоцію

  • Біля кожної назви емоції наклейте наліпку з відповідним, на ваш погляд, виразом обличчя.
  • Напишіть на дошці чи на великому аркуші назви різних почуттів та емоцій. Хай хтось один показує їх на вибір, а інші відгадують.
Розуміємо без слів
  • Хтось один хай загадає фразу і скаже її на вушко тому, хто показуватиме жестами та мімікою, а інші відгадуватимуть. Наприклад: "Я не хочу!", "Забув, що хотів сказати", "Я дуже люблю свого собаку".

Сподобалося бути акторами? Книжечка каже, що кожна людина має бути трішечки актором і вміти передавати емоції. Тож для читачів друкованої версії журналу "Джміль" вона влаштовує тренінг, де навчає володіти голосом та інсценізувати віршики.

Чи помічали ви, що поети вміють майстерно описувати свої відчуття та почуття? Хочете спробувати? Дізнайтеся, як дібрати відповідні слова, щоб читачі та слухачі відчули запахи й смаки, почули звуки, змогли подумки "торкнутися" того, що описано у літературному творі, в публікації “Треба тільки відчути” (“Джміль”, 2016, № 1).

  • Поміркуйте, чи кожна людина може стати актором.
  • Що має вміти артист?
  • Чи однакові вміння потрібні актору в театрі та у кіно? Чому?
  • Чи можна розвинути ці вміння? Як саме?
  • Чи справді всього можна навчитися? Чому кажуть, що аби грати на сцені, треба мати бути хист?

Кожен актор має вміти чітко промовляти слова. Навчитися цього допомагають скоромовки. Книжечка запрошує разом поскоромовити!

Скоромовки на нашому подвір'ї” (“Джміль”, 2014, № 2) — нові ілюстровані скоромовки від Ігоря Січовика.

Скоромовки про бджіл і джмелів” (“Джміль”, 2017, № 7-8) — віршовані усміхнені скоромовки сучасних поетів.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допомагає навчити дошкільнят і молодших школярів розпізнавати емоції за описом у віршах та виражати їх, імпровізувати, описувати емоції.

Запропонуйте малятам дібрати слова, влучні вислови та фрази, які допомагають описати різні почуття; знайти емоційно забарвлені картини, розповісти, що відчувають їх персонажі, поміркувати, як кольори допомогли художникам передати відповідний стан, настрій.

Які ще вірші варто інсценізувати? Як дібрати твори, які легко та цікаво інсценізувати, які сподобаються глядачам?

Матеріал стане у пригоді на заняттях та уроках з розвитку мовлення, допоможе провести уроки інтегрованих курсів "Я досліджую світ", "Мистецтво", уроки з української мови та читання, а також зацікавити дітей театралізованою діяльністю.








<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2019)