Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне! 
| << До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2021) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Солоні досліди
Якщо вам доводилося бувати на морі, ви вже знаєте, що вода в ньому солона і краще підтримує тіло, ніж прісна. Тому в морі легше навчитися плавати, ніж у річці або ставку. Сьогодні в Лабораторії ми будемо досліджувати солону воду, а ще дізнаємося більше про молекули — дуже маленькі частинки, з яких складається все довкола. Ми не можемо побачити їх поодинці, але разом вони здатні творити справжні дива!
Побачити невидиме
Підготуйте:
- металеву миску
- свічку
- металеву підставку з отвором
- сіль
- воду
Зробіть
Приготуйте сольовий розчин, змішавши чайну ложку солі та п’ять столових ложок води. Налийте розчин у металеву миску, поставте її на підставку і запаліть під нею свічку. Залишіть миску з розчином нагріватися на годину. Ви побачите, як вода поступово випаровується, а на дні миски з’являється сіль.
Поміркуйте
Як сталося, що сіль і вода знову роз’єдналися?
Вдалося побачити невидиме? А от дізнатися, завдяки чому воно проявилося, зможуть тільки читачі друкованої версії журналу "Джміль" яким Джмелик детально все пояснить. До того ж вони проведуть іще один дослід і з’ясують, куди зникають сіль та цукор.
|
Вода — справжня чарівниця. Її можна досліджувати довго і щоразу робити нові дивовижні відкриття. Запропонуйте дітям виконати фокуси з водою. “Фокуси з водою” (“Джміль” 2020, № 11) — три в одному: наукове дослідження, фокус і забавка |
До скарбнички методиста
Краще один раз побачити, ніж сто разів почути, пам’ятаєте? Усі явища природи, які діти можуть побачити на власні очі, треба їм показати. А досліди, ясна річ, краще доручити їм виконувати самостійно. Тоді в малят будуть і пізнавальний інтерес, і мотивація до самостійного пошуку інформації, й міцні знання.
У публікації подано прості досліди, які здатна виконати самостійно кожна дитина. Звісно, малята не раз спостерігали розчинення у воді й випаровування різних речовин, але досліди все ж не будуть зайвими. Адже цього разу діти з’ясовуватимуть цікаві практичні питання: у якій воді — холодній чи гарячій — швидше розчиняються речовини; чи однаково швидко відбувається це з різними речовинами, чи будь-яка їх кількість може розчинитися у воді. Можна запропонувати вихованцям спробувати виконати аналогічні досліди із содою і порівняти результати.
Матеріал допоможе цікаво провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття з ознайомлення з довкіллям, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків / занять, днів, тижнів тощо.
