Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Вернісаж

Мова-оберіг

Бесіда за картиною Вікторії Ковальчук

Наша країна чудова. У ній є давні міста зі славною історією та родючі лани, мальовничі гори й теплі моря, талановиті люди і багаті земні надра. Наша справа — усе це берегти, примножувати, захищати. А як це робити? Захисниками України можуть бути не лише дорослі зі зброєю в руках. Кожен з нас, хто говорить, читає або пише вірші, казки та оповідки українською, хто співає народні й сучасні українські пісні, знає вітчизняних митців, видатних людей нашої країни, уже захищає Батьківщину від чужинців-загарбників. Мова і культура — наші обереги.

Мова символів

Митці — художники, поети, письменники — часто говорять до нас — глядачів, читачів, слухачів — таємничою мовою символів. І глечик на цій картині — не просто посудина, а символ людського життя.

  • Поміркуйте, якого — гармонійного, затишного, щасливого чи буремного, сповненого несподіванок, злиденного? Чому ви так вважаєте?

Із глечика-життя виростає дерево. І це теж не просто рослина, а символ — символ знання. А хто найбільше вчиться? Звісно ж, ви, діти. Щоб вам було цікаво й радісно здобувати знання, на картину завітали милі гості — пташечки та зайчики.

Хочете роздивитися картину детальніше? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і читайте бесіду за картиною повністю. Ви більше дізнаєтеся і про символи диво-дерева, і про авторку картини.

  • На що найперше ви звертаєте увагу, дивлячись на картину?
  • Як гадаєте, чому художниця вибрала саме такі кольори?

Пароль: українська мова” (“Джміль”, 2018, № 7-8). Книжечка запрошує на засідання книголюбів: читаємо і обговорюємо оповідки про рідну мову.

Завантажуйте електронний додаток
“Мова-оберіг”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Роздивіться з дітьми картину Вікторії Ковальчук. Що в ній незвичайного? Зверніть увагу дітей на те, які барви дібрала художниця, як прикрасила дерево, як розташувала літери, де виросло диво-дерево. Яку назву можна дати картині?

Запропонуйте дітям озвучити картину, створити власне диво-дерево — оберіг рідної мови. Акцентуйте увагу вихованців на тому, що кожен народ плекає свою мову. Чи може існувати народ без власної мови? Чому мову необхідно оберігати? Як саме можна це робити?

За матеріалами публікації педагог зможе провести з малятами бесіду з образотворчої діяльності, розвитку мовлення, курсів “Мистецтво”, “Українська мова та читання”, а також розгорнути освітню ситуацію, використати її під час проведення тематичного дня, тижня або місяця тощо.







<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2020)