Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Пригоди на обкладинці

Спорт та ігри люблять усі

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Усі — і дорослі, й діти, і звірята... і навіть казкові мишенята! Які казки про мишенят ви знаєте? А чи уявляєте, як вони граються? Так само, як і ви! Розгляньте картину на обкладинці та переконайтеся в цьому.

Що робити, коли нудно

Жило собі мишенятко Смик. Любило воно маму й тата, а ще сир на сніданок, обід та вечерю. Мало купу братиків і сестричок, коробку з іграшками та книжку з казками. Щоранку Смик прокидався, цілував маму й тата, вітався з усіма братиками та сестричками, снідав сиром і йшов бавитися до самого вечора. А от сьогодні мишеня нудилося й не знало, чим себе зайняти.

  • Чи буває у вас такий настрій? Що ви робите в таких випадках?
  • Чи помічаєте, коли нудьгують ваші рідні та друзі? Знаєте, чим їх розрадити?

Смик вирішив піти надвір і подивитися, чим займаються інші мишенята. Може, і для нього щось цікаве знайдеться...

Ігри та іграшки

Ось на галявинці його братики та сестричка бавляться іграшками.

  • Скільки малюків возять машинки? Скільки будують з кубиків?
  • Чи є десь поруч мишенята, які граються іншими іграшками? Якими саме?
  • До якої групи ви приєдналися б і чому? Розкажіть про свої улюблені іграшки.

Смик почухав вухо: "Нудно..." — і пішов далі.

На жовтій табуретці прилаштувалися малята з настільною грою.

  • Як вона називається? Скільки мишенят грають? А скільки спостерігають за грою? Чи заважають спостерігачі гравцям?
  • Чи траплялися ситуації, коли вам хтось заважав грати? Як саме це відбувалося? Як ви тоді вчинили? Чи вдалося тоді мирно розв'язати конфлікт?
  • Чи вмієте ви грати в доміно з картинками або з крапочками? А які ще настільні ігри знаєте? З ким граєте в них?

Смик дивився, як Шкрябко та Шмига грають у доміно, а коли побачив, який можна зробити вдалий хід, хотів був підказати сестрі. Але мишенята зашикали на нього й замахали лапками. Він образився і пішов геть.

Ігри на екрані

Далі Смик подався до дітлахів, які грали, майже не рухаючись.

  • Здогадалися, до кого? Чим вони користуються?
  • Які ваші улюблені ігри на планшеті чи інших ґаджетах? Яких правил слід дотримуватися, щоб і в улюблену гру пограти, і здоров'я зберегти?
  • Чи любите ви спостерігати за тими, хто грає в комп'ютерні ігри? Чи хочеться вам у цей час і самим пограти? Чи вдається домовитися з гравцем, щоб він поділився?
  • Чи легко вам ділитися улюбленими іграшками? Чому?

Зазирати на екран, поки грав Буцик, Смикові було незручно. Він попросив: "Можна й мені пограти? Будь ласка!". Але Пискля пискнула, що вона раніше домовлялася, а за нею вже зайняли чергу Шкрябко, Лизь та Перекрутька. І Смик вирішив не чекати так довго.

  • Завітайте на Казкове горище (с. 12-13) послухати казочку про змагання між любителями спорту та прихильниками ґаджетів.

Завдання від Джмелика

  • Проведіть лінії стежинками та дізнайтеся про улюблені ігри Нотки, Книжечки та Пензлика.

Спортивні розваги

Ось Смик уже в затінку дерев. Там дві команди мишенят грають у спортивну гру з м'ячем.

  • Як називається гра? Що, окрім м'яча, потрібно для неї?
  • Скільки гравців у кожній команді? Чи рівні їхні сили? Чи варто грати зі слабшим супротивником?
  • Який рахунок гри? Хто спостерігає за нею? Як гадаєте, чи хоче ця мишка приєднатися до гри?
  • У які ще спортивні ігри можна грати командами?

Раптом м'яч полетів у бік Смика, він не встиг ухилитися й отримав удар просто в плече. Ох і боляче! "Дивіться, куди кидаєте!" — образився він і побрів далі.

"Бам-бам-бам-бам-шмяк..." — дзвінко лунає там, де двійко малят грають в іншу спортивну гру.

  • Здогадалися, в яку? Якими предметами вони користуються?
  • Чи вмієте ви грати у бадмінтон? Хто вас навчив? Чи одразу вам вдавалося влучати ракеткою по воланчику?
  • Як вас підтримували ті, хто вчив? Чи він/вона дратувалися від ваших невдач?
  • Чи ви вже пробували когось навчити якоїсь гри? Чи вдається вам бути терплячими при цьому?
  • В які ще спортивні ігри можна грати вдвох?

"Надто складно", — вирішив Смик і рушив далі. Потім він спостерігав за двома мишками-спортсменками.

  • Знайдіть їх на картині. Чим вони користуються?
  • Чи можна обручем гратися вдвох? А скакалкою? Як саме?
  • Чи любите ви ці забавки?

Але й вони не надихнули мишенятка...

У що ж грати?

Смик заліз на драбину і ще раз окинув оком усю галявину. І нарешті побачив справу, до якої йому схотілося приєднатися: "Оце буде справді весело! Досить нудьгувати!".

  • А ви здогадалися, яку забавку обрав для себе Смик? Якщо ні, то пошукайте за підказками й оберіть варіант, який вважаєте правильним.

Підказки

  • Хто хоче стати дужчим? Що для цього використовує? Які ще вправи можуть у цьому допомогти?
  • Хто з малюків ховається? Як ви гадаєте, чому? З ким він міг би пограти у хованки? Як йому звернутися до можливих партнерів по грі?
  • Хто з персонажів картини ще має навчитися гратися? Як до вподоби бавитися найменшеньким? Розпитайте в рідних, як забавлялися ви, коли були немовлятами. Чи подобається вам гратися з молодшими дітьми? Чому?

Завдання від Смика

  • Наклейте стільки мишенят ліворуч від дерева, скільки разів можете підстрибнути за 3 секунди. Скористайтеся таймером.
  • Наклейте стільки мишенят праворуч від дерева, скільки разів ви можете присісти за 3 секунди.
  • Роздивіться галявинку. Опишіть, яка вона. Хто на ній бавиться?
  • Що на цій галявинці казкове, а що реальне?
  • У які спортивні ігри грають малята-мишенята? Чим відрізняються їхні забави від гри спортсменів-професіоналів? Які якості потрібні для участі в цих іграх?
  • Поспілкуйтеся з однокласниками і дізнайтеся більше про ігри, які бачите на картині.
  • Уявіть себе на галявині та побавтеся з мишенятами. З ким із них ви хотіли б грати разом? Чому?
  • З якими іграми ви ознайомили б мишенят? А може, придумаєте нові розваги з атрибутами, що вже є на картині? Які саме? Розкажіть про них.
  • Де таку галявинку можна побачити у вашому місті (селищі)? Чи є схожа неподалік від вас?
  • У які ігри ви граєте з друзями? Які з них вам найбільше до вподоби?

Напевно, малятам-мишенятам буде цікаво взяти участь в іграх із водою, які допомагають навчитися ефективно взаємодіяти в команді. Про них Джмелик розповідає у публікації “Водою не розіллєш” (“Джміль”, 2014, № 3).

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Спорт та ігри люблять усі”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    








<< До змісту номера (“Джміль” № 9 /2018)