Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Вернісаж

Пори року

Бесіда за картиною Яцека Єрки

Оце так картина: весна, літо, осінь, зима — всі пори року зустрілися в одному місці! Щоб уважно роздивитися кожну з них, будемо повертати журнал.

Кожна пора має свій настрій, запах, звук та колір. Художник підказує, що розпочинати розгляд сезонів слід з весни. Як гадаєте, чому саме з неї? Перед нами — галявина з пишними квітами, що міняться ніжними барвами. Які з них ви впізнали? Низенький килимок квітів на передньому плані поступово переходить у водоспад пишного гілля гліциній. Чи бачили ви коли-небудь ці кущі? Які ще рослини гарно квітнуть навесні? Що за істота причаїлася серед квітів? Який настрій вам навіює цей весняний сюжет?

Повертаємо картину й мандруємо у літо. Вже вродила городина, вигрівають жовті боки гарбузи, на деревах дозрівають фрукти… Чи змінився ваш настрій? Який він тепер? Згадайте, як улітку над розімлілою під сонцем землею підіймається тепле повітря, як гудуть джмелі та бджоли, зумкотять жуки. Які звуки панують у літній частині картини? Які нові істоти та предмети з’явилися? Як гадаєте, навіщо там ванна?

Сподобалася незвичайна чотирикутна картина? Хочете подорожувати нею далі? Продовжити мандрівку дивовижним твором Яцека Єрки зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

  • Знайдіть на картині білого ведмедика. У яких порах року ви його побачили? Як ви гадаєте, чому його не видно восени та навесні?
  • Яке ваше улюблене місце біля будинку чи в рідному місті (селі, селищі) загалом? Сфотографуйте його в кожну пору року (виберіть однаковий ракурс). А коли зробите це, створіть власний колаж “Пори року”.
  • А які деталі у кожній порі року на картині вас особливо зацікавили? Чим саме?
  • Чим вам сподобалася незвичайна картина Яцека Єрки?
  • Намалюйте власну чотирикутну картину. Що ви на ній намалюєте?

А тепер Джмелик запрошує всіх охочих на свій вернісаж “Пори року”.

Зима

Відлига (2016, № 1) — “застрибнімо“ у зимовий пейзаж Ігоря Роп’яника, відчуймо і почуймо все, що там відбувається.

Затишні картини, які зігрівають навіть взимку (2017, № 12). Пофантазуймо й уявімо себе в гостях у родини симпатичних кроликів, яких намалювала художниця Сьюзан Вілер.

Передчуття свята (2015, № 6) — новорічно-зимова картина Вікторії Ковальчук, яка допоможе побачити справжнє диво, відчути наближення свята, дасть можливість пофантазувати разом із художницею.

Різдвяна ніч (2016, № 6) — святково-різдвяна картина Степана Мельніченка, де чутно колядки.

Весна

Весняне свято (2015, № 2) — дивовижна картина Юрія Мацика з писанками поміж охайними сільськими хатинками.

Принади київського травня (2014, № 2) — картина з фонтаном та квітучими каштанами, створена талановитим художником Сергієм Шишком і сонячним світлом.

Літо

Ходить Літо поміж квітів (2015, № 3) — сонячна квітуча картина Ольги Кваші.

Осінь

Дощові картини (2017, № 10) сучасної української художниці-аматора Ірини Яшан, створені у дивовижній техніці монотипії.

Яскрава осінь (2015, № 5) — ошатний калиновий український пейзаж Дмитра Добровольського.

Сусіди: дерева і будинки (2014, № 5) — картина Юрія Химича, у якій художник майстерно поєднав сьогодення й минуле, природу і будинки.

Завантажуйте електронний додаток
“Пори року”

Завантажити комікс для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Цю чудову оригінальну картину можна розглядати з дошкільнятами та молодшими школярами під час підсумкових занять/уроків з теми “Пори року”:

  • на картині малята можуть побачити одразу всі пори року;
  • художник зобразив одне й те саме місце, тому дітям зручно порівнювати, виокремлювати прикмети пір року;
  • незвичайна композиція пробуджує інтерес малят, активізує їхню уяву, спонукає детально роздивитися картину, створити й собі щось подібне.

Поговоріть з дітьми про те, чи може ця картина мати іншу форму — трикутну, круглу, прямокутну. Чому? Запропонуйте придумати сюжет, який “пасуватиме” до картин круглої й трикутної форми, втілити його.

Публікація стане у пригоді на заняттях чи уроках з образотворчої діяльності, розвитку мовлення, курсу “Мистецтво”, заняттях з ознайомлення з довкіллям, уроках природознавства.







<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2018)