Знайомтеся! Комплект нових підручників для 3 класу:
“Я досліджую світ” “Українська мова та читання” “Мистецтво”

Пригоди на обкладинці

Неможлива історія

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Вам сподобалася обкладинка цього випуску? Знайшли на ній те, чого не може бути у звичайному класі? А уявіть, що сюди ще й прийшов новачок, до того ж дуже незвичний...

Несподіване знайомство

Після осінніх канікул у класі, де вчився Джмелик, з'явився новий учень. Чи то пак учениця...

— Добрий день, діти! — привіталась учителька. — Знайомтеся, це... Ой, де ж ти?! З-під учительського столу почулося шарудіння. — Мабуть, соромиться, — пояснила вона й зникла під столом.

Там зашаруділо ще більше, а потім загрюкало. Раптово стіл затрясся й підскочив. Книжки, ручки, годинник і маленьке погруддя Шевченка впереміж полетіли додолу.

— Ай-ай-ай, рятуйте! Лоскотно! — писнув голосок, що явно не належав учительці. А тоді все стихло. Чутно було тільки, як у сусідньому класі писали диктант.

Зненацька з-під столу вигулькнула чиясь розкуйовджена чуприна. А потім і вчителька, яка лагідно підштовхувала вперед новачка з цукерками в руках...

  • Намалюйте, яким ви уявляєте бабайка.

— Так от, діти, — продовжила вчителька. — Я хочу представити вам нашу нову ученицю. Тобто учня.

— Ось цукерки. Це вам.

— А-а-а-ай! — прокотилося класом, коли учні побачили, хто це сказав.

У Зої Калапузі з першої парти навіть волосся стало дибки.

— Та це ж... Та це ж... — вона відсахнулася і затулила очі руками, аби не бачити те, що бачили всі.

— Так, так, любі діти, не лякайтеся, — заспокоїла вчителька, — це бабайко. Бабайко Мокризоня.

  • Уявіть, що бабайко — це ви. Як би ви лякали дітей? А дорослих?

— А Мокризоня — це ім'я чи прізвище? — спантеличено перепитав відмінник Сашко Горішок.

— Це по батькові, — тонюсіньким голосочком відповів бабайко.

— Ти хлопчик чи дівчинка? — Сашко зацікавлено роздивлявся новачка.

— Але ж цього не може бути! — обурилася Настя Чубчик. — Бабайко — це дитяча вигадка!

  • Розкажіть, яких іще страшних істот ви знаєте. Поміркуйте, які з них справжні, а які — вигадані. Чому ви їх боїтеся?

— Сама ти вигадка, — ображено буркнув бабайко й насупився.

— Не ображайся, Настя вибачиться. Правда ж, Настю? — суворо перепитала вчителька. — Біля неї саме є вільне місце, сідай, — звернулась вона до бабайка.

Мокризоня поплентався до Настиної парти, розклав свої речі. Й розпочався урок читання. Якщо це можна було назвати уроком. Звісно, всі тільки те й робили, що, наче ненароком, озиралися на бабайка й перешіптувалися.

  • Як би ви почувалися на місці бабайка?

Непросто бути новачком

На перерві діти швиденько розхапали цукерки з бабайчиного пакунка. Подивитися на нового учня збіглася вся школа.

— Не бійтеся, він хороший! Я сиджу з ним за однією партою, — гордо розповідала Настя старшокласникам. — Просто треба мити руки після того, як його погладиш.

— А ще він уміє подавати лапу! — втрутився й собі Сашко Горішок.

  • Що ще могли розповісти однокласники про Мокризоню?

На другому уроці бабайко правильно розв'язав задачку, і хтось влучив у нього з плювачки. А на третьому — Мокризоня сів на жуйку, яку йому підклали на стілець. Стілець прилип до штанів, і коли бабайка викликали до дошки, то він устав разом зі стільцем, наче з панциром. Ото сміху було!

Бабайко теж сміявся до сліз. А потім зібрав свої речі й поплентався до виходу.

— Бу! — сказав він на прощання. І враз усі заклякли від переляку. Коли ж оговтались, то до самого вечора обговорювали, який бабайко потворний і нетовариський.

  • Пригадайте, як ви зустрічали когось новенького, хто вам був не дуже до вподоби.

А зранку Настя Чубчик прийшла до школи раніше і написала на дошці: "Мені дуже соромно! Вибач!". Почали сходитися й інші учні, дехто навіть приніс бабайкові цукерки...

Але місце, де сидів Мокризоня, було порожнє. Не з'явився він і наступного дня. І взагалі в школі його більше ніхто не бачив.

  • Як ви вважаєте, чи справді історія, що сталася в класі Джмелика, неможлива?
  • Як гадаєте, чому бабайко завітав саме до цього класу і чому не повернувся?
  • Розкажіть, які неймовірні речі відбувалися б у класі, якби бабайко лишився.
  • Знайдіть на обкладинці Джмелика, Зою Калапузю, Настю Чубчик і Сашка Горішка.

Завітаймо до класу

  • Розгляньте обкладинку журналу і...

поміркуйте

  • з ким би ви хотіли сидіти за партою
  • що із зображеного на картині можна побачити у вашому класі
  • про що думає кожен учень
  • що може заважати іншим, а хто точно нікого не потривожить
  • кому до душі спорт, музика, малювання, конструювання
  • хто любить побути на самоті

знайдіть

  • таке, мого не може бути
  • тих, хто бачить сни
  • те, чим можуть поживитися люди і не тільки
  • спортивне приладдя
  • те, чим можна забруднитися
  • того, хто в шапці

полічіть

  • цукерки
  • рюкзаки
  • пенали
  • телефони
  • тварин
  • дівчаток

наклейте

  • біля кожного те, що йому належить

Заувага для дорослих

Бесіда за цією оповідкою може розгортатися по-різному. Можна привернути увагу дітей до ставлення до новачків або обговорити дитячі страхи, або ж підвести малят до думки, що бабайко був кумедною вигадкою учнів і не повернувся тому, що його просто не існує.

  • Якою вам здалася Мокризоня? Чим вона вам подобається? Як налагодити стосунки з бабайкою?
  • Чи уважно ви прочитали історію? Поміркуйте, чи насправді вона неймовірна. Можливо, у вас у групі чи класі є своя Мокризоня? Як зробити так, щоб історія з нею у вашому колективі мала щасливий кінець?

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Неможлива історія”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Цілком реальна життєва ситуація — у колективі з’явився новачок. До того ж подана у цікавій, доступній формі. Розглянувши та обговоривши її, діти усвідомлять, що від кожного з них залежить, чи затишно буде новачку, чи залишиться він з ними, а чи буде змушений шукати собі інших друзів.

Поговоріть з дітьми про те, що ідеальних людей не існує: у кожного з нас є й свої недоліки, і гарні риси. І треба вміти поважати особливості інших людей, звісно, якщо вони не суперечать загальноприйнятим нормам поведінки.

Пограйте з малятами у гру “Комплімент”: нехай діти стануть у коло і по черзі скажуть один одному щось приємне. Придумайте власні подібні ігри.

Матеріал допоможе провести цікаву виховну годину чи бесіду на морально-етичну тему з дошкільнятами і молодшими школярами.









<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2017)